Topprestaties voor onze online arbeidsmarktcampagne

Foto's met tekstballonnen; we ontwikkelden ze speciaal voor onze zoektocht naar nieuwe collega's. Een herkenbaar beeld dat exact vertaalt voor welke uitdagingen onze collega’s iedere dag staan. Dat is betekenisvol én uitdagend werk! Maar voor veel mensen onbekend en daarom lanceerden we een arbeidsmarktcampagne waarmee we nieuwe mensen willen aantrekken die zich inzetten voor een schoon en veilig Noord-Nederland.

Bekijk campagnewebsite www.werkenbijnod.nl

Online campagne

De arbeidsmarktcampagne van de FUMO, de ODG en de RUD Drenthe bestaat uit een inspirerende website en een online campagne. We ontwikkelden online advertenties. De foto’s met tekstballonnen. Waarmee we de doelgroepen laten zien wat we bij een omgevingsdienst doen. Want dat is precies wat veel mensen nog niet weten.

Onszelf zichtbaar maken

In onze arbeidsmarktcampagne ligt de focus eerst op het zichtbaar maken van ons als omgevingsdienst. Wat doet een omgevingsdienst eigenlijk?! Een hele belangrijke stap! Want als Piet niet weet waar onze organisatie voor staat en wat we doen, zal hij nooit het initiatief kunnen nemen om bij ons te solliciteren. Hem meteen een vacature laten zien levert daarom niets op. Die boodschap is pas effectief in de volgende fase.  

Bovengemiddelde prestaties

De campagne is zichtbaar op de socialmediakanalen Instagram, Facebook en LinkedIn. Door advertenties zijn we ook zichtbaar op Google. En daarnaast kun je de advertenties tegen komen op websites als Nu.nl en Buienradar. 

Na twee weken is de campagne al 238.545 keer bekeken door mensen die vallen binnen onze specifieke doelgroepen. Een hele goede prestatie en ontzettend belangrijk in deze fase. Daarnaast willen we ook graag dat mensen meer over ons werk lezen, dus moeten ze doorklikken naar de website. Daarvoor kijken we naar het percentage dat doorklikt.

Op Facebook en Instagram bezoekt 2,33% na het zien van de advertentie onze website. Gemiddeld ligt dat percentage rond 1% bij dergelijke campagnes. Ook op alle andere online kanalen ligt het percentage van onze campagne ver boven de benchmark. Kortom: we zijn ontzettend blij met de eerste resultaten en zetten de campagne de komende weken voort. Deze evaluaties zijn belangrijk, zodat je tussendoor van kanaalstrategie kunt veranderen. 

Help onze boodschap verspreiden

Is het je wel eens opgevallen dat je sommige berichten van vrienden of relaties (LinkedIn) niet voorbij ziet komen? Dat heeft alles te maken met het verraderlijke algoritme van social media. Krijgt ons bericht in een bepaald tijdsbestek niet meer voldoende likes of reacties? Dan krijgt niemand het bericht meer te zien. Wil jij ons helpen zichtbaar worden? Geef onze berichten eens een "duimpje omhoog", deel het bericht met je eigen netwerk of geef een reactie. Zijn wij blij mee!  
 

Terug naar overzicht