FUMO-medewerkers pakken groeikans met beide handen aan

Bij de FUMO vinden we het belangrijk dat medewerkers zich kunnen ontwikkelen. Waar mogelijk bieden we kansen om intern door te groeien. Het aantal doorstromers is daardoor het afgelopen jaar flink toegenomen. Maar liefst elf medewerkers kozen voor een andere functie binnen de FUMO. ‘Wij willen kansen bieden voor ontwikkeling. We vinden het belangrijk dat medewerkers gemotiveerd blijven en energie van hun werken krijgen. En dat ze zich betrokken voelen bij de organisatie,’ zegt P&O-adviseur José Schaafsma.

Een positieve ontwikkeling

José beschouwt de toename van doorstromers als een positieve ontwikkeling voor de FUMO. "Soms hebben medewerkers niet de gewenste opleiding of ervaring, maar wel de juiste competenties en motivatie. Ze zijn bekend met de FUMO en vinden het fijn om hier te werken. Die mensen wil je niet kwijt. Bovendien bied je ze de kans om zich op professioneel en persoonlijk vlak verder te ontwikkelen."

Van Specialistisch Advies naar Bedrijfsvoering

Eén van die interne doorstromers is Tjitske Koopmans. Tjitske werkt vanaf de oprichting bij de FUMO. Hoewel ze bij de midoffice goed op haar plek zat, maakte ze vorig jaar de overstap van administratief juridisch medewerker (afdeling Specialistisch Advies) naar ondersteuner accountmanagement (afdeling Bedrijfsvoering). 

“Ik had het naar mijn zin bij de midoffice. De werkzaamheden lagen me en de sfeer was goed.” Toch werd ze geprikkeld toen ze hoorde over de plannen voor nieuwe accountteams. Ze zag de vacature voor Ondersteuner Accountmanagement op intranet voorbijkomen en besloot te reageren. “Een nieuw op te zetten functie, waarbij je het centrale aanspreekpunt bent voor de accountteams én regelmatig om tafel gaat met opdrachtgevers van de FUMO. Voor mij een uitgelezen kans om mijn kennis over de FUMO en het VTH-vak te verbreden.” 

Tijdens het sollicitatiegesprek werd al snel duidelijk: dit is een match. Tjitske werd de nieuwe ondersteuner accountmanagement. “Ik ben erg blij met mijn keuze. In het begin was het even wennen. Er komt veel nieuwe informatie op je af en het kost tijd om de functie vorm te geven. Nu merk ik dat zowel collega’s als gemeenten mij steeds beter weten te vinden en de meerwaarde van de accountteams inzien.”

Terug naar overzicht